Handelsbetingelser 

Betaling 
Fredericia Isenkram ApS modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard og JCB  eller mobilepay. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.

Alle beløb er i DKK. Danske kroner og er incl. moms.

Fredericia Isenkram ApS bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kort oplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.

Levering 
Fredericia Isenkram ApS afsender ordre alle hverdage.Vi levere Din ordre indenfor 1-4 Hverdage med GLS til nærmeste pakkeshop,som privatpakke eller som erhverspakke.

Refusion 
Efter vi har modtaget din returordre, refunderes pengene i vores system til det betalende kort. Der kan gå op til 10 hverdage før pengene er kommet retur på din konto, afhængig af bank. 

Fortrydelsesret 
Der gives 60 dages  returret på varer købt i vores Webshop. 
Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager ordren.

Returneringsomkostninger skal du selv afholde.

Fortrydelse skal anmeldes til os senest 60 dage efter købet og fra fortrydelsen skal I senest 14 dage efter returnere forsendelsen.

Meddelelsen skal gives pr. mail på kundeservice@fredericiaisenkram.dk. I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Varens stand, når du sender den retur 
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Klagemuligheder – oversigt og links: 
Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning 
Carl Jacobsens Vej 35 
2500 Valby 
Link: www.forbrug.dk

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.

Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/ 
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: kundeservice@fredericiaisenkram.dk

 

Cookie- og Privatlivspolitik 

Persondatapolitik & Cookies 
For at du kan indgå en aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger 
Navn 
Adresse 
Telefonnummer 
E-mail adresse 
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig. Du accepterer, ved afgivelse af ovennævnte oplysninger, at vi kan kontakte dig pr. mail eller SMS med informationer om din ordre.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om, præcis hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor. 
Alle data behandles iht. Persondataloven. 

⦁ Opbevaring Personoplysningerne registreres hos (Fredericia Isenkram ApS) og opbevares i 5 år, regnet fra udgangen af det pågældende regnskabsår, hvor handlen er gennemført, hvorefter oplysningerne slettes. 
Oplysningerne gemmes iht. Bogføringslovens § 10. 
Oplysningerne opbevares sikkert og fortroligt på computer med begrænset adgang i kontrollerede faciliteter. Sikkerhedskontrollen revideres løbende for altid at kunne håndtere brugeroplysninger forsvarligt og iht. dine rettigheder som bruger. Der kan aldrig garanteres 100% sikkerhed ved dataoverførsler via internettet. Der kan være risiko for at andre uberettiget tiltvinger sig adgang til oplysninger, når data sendes og opbevares elektronisk – hvorfor du derfor afgiver dine personlige oplysninger på eget ansvar. 
Den hurtige udvikling af internettet betyder, at ændringer i vores håndtering af persondata-oplysninger kan blive nødvendige, hvorfor vi forbeholder os retten til at opdatere/ændre nærværende retningslinjer for håndtering af personoplysninger. Bliver dette aktuelt, rettes datoen for ”sidst opdateret” nederst på siden. Ved omfattende ændringer gives synlig besked herom på websitet. 
Vi opbevarer kundeoplysninger krypteret. 
Vi transmitterer kundeoplysninger krypteret.

⦁ Hvem har adgang Direktøren samt webadministrator for Fredericia Isenkram ApS har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

⦁ Tredjemand Oplysninger afgivet til www.fredericiaisenkram.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, med mindre dette sker i forbindelse med en omstrukturering eller et helt eller delvist salg af virksomheden. Eventuel videregivelse i en sådan situation vil ske i overensstemmelse med den til enhver tid gældende persondatalovgivning på området. 
Vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

⦁ Anmeldersite Vær opmærksom på flg.: 
Såfremt websitet betjener sig af et anmeldersite, betragtes dette som videregivelse af oplysninger til tredjemand. Dette SKAL oplyses her og angives, HVEM oplysningerne VIDEREGIVES TIL.

⦁ Indsigelse & indsigt Som registreret hos Fredericia Isenkram ApS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringerne. Tillige har du ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om/på dig. Såfremt data er urigtige eller vildledende, har du ret til at kræve disse berigtiget, slettet eller blokeret. Disse rettigheder har du iflg. Persondataloven. Henvendelse i forbindelse hermed skal rettes til Fredericia Isenkram ApS på e-mail kundeservice@fredericiaisenkram.dk

⦁ Klage Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til kundeservice@fredericiaisenkram.dk. Hvis det ikke lykkedes at finde en løsning, kan du indgive klage til relevante nævn på området. Du har mulighed for at klage over behandlingen af oplysninger og data vedr. dig. Klagen indgives til Datatilsynet, jf. Persondatalovens $58, stk.1.

⦁ Tvist Enhver tvist mellem forretningen og kunden afgøres under dansk lovgivning.

⦁ ODR Pr. 15. februar 2016 fik europæiske virksomheder og forbrugere en ny digital platform ODR. ODR skal gøre forbrugerklager over vare- og serviceydelser inden for EU lettere at håndtere. 
ODR stå for Online Dispute Resolution (online-klageløsning). 
For forbrugerne betyder dette, at de kan klage direkte til den europæiske virksomhed hvor der er handlet. 
Formålet med ODR-platformen er at binde en masse klageinstanser sammen. Forbruger og virksomhed kan være i direkte kontakt med hinanden. 
Eksempelvis kan en dansk forbruger skrive sin klage på dansk direkte til f.eks. en italiensk virksomhed, der er handlet med. Klagen maskinoversættes af EU’s egen oversættelsessoftware til italiensk og virksomheden modtager således klagen på deres modersmål.

EU’s OnlineDisputeResolution:

Er der noget galt med din ordre, eller lever den ikke op til dine forventninger, kontakt os da venligst, så vi sammen finder en tilfredsstillende løsning. 
I henhold til loven skal vi henvise til flg. link – hvis ikke du ønsker at tale med os først; 
http://ec.europa.eu/consumers/odr/

 

Cookies En cookie er en lille data-fil, der placeres på din egen computers harddisk for at kunne genkende den. Det er ikke et program og kan ikke læse eller ødelægge data på din computer. 
Det er kun det website, der har placeret cookie på din harddisk, der kan læse cookiens indhold igen. Cookies kan ikke indeholde vira eller lignende, der kan gøre skade på din computer. 
Læs evt. mere om Cookies på www.cookiecentral.com 
På fredericiaisenkram.dk anvendes cookies udelukkende til det formål at optimere funktionaliteten på websitet, således din oplevelse som kunde kan blive forbedret. En teknisk funktionalitet, der kan huske dine indstillinger. 
Cookies kan slettes/blokeres http://minecookies.org/cookiehandtering

Opdateret 07/2018

 

Reklamation og retursager 

Fredericia Isenrkam yder ALTID 60 dages fuld returret. Der gives endvidere 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert betjening af produktet / ydelsen.

Fredericia Isenkram ApS vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.

Ved returnering 
Rettes henvendelse til og reklamationer sendes til:

Fredericia Isenkram ApS 
Vendersgade 1G 
7000 Fredericia

Der modtages ikke pakker sendt på efterkrav.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *